Modul în care esti tratat fiind în postura de cumpărător de anumite bunuri sau servicii mă face sa conclud că moldovenii habar nu au cu ce se mănâncă buissnessul. Mă întreb, cum de sunt în stare să supravieţuiască concurenţei de piaţă, prestând servicii de aşa o calitate proastă. Nu mă refer la capacitatea unor indivizi de a iniţia o afacere sau de a o dezvolta. Am în vedere modul în care eşti abordat atunci când te situezi de partea tejghelii unde de obicei stă cumpărătorul.
Căutam o firmă la care să comand două mese de cafea, pentru oficiu. Am intrat pe www.999.md şi după vre-o două trei telefoane m-am tocmit cu un designer de mobila să vină.
Ulterior, echipa alcătuită din „două persoane, un creion şi o ruletă de măsurat s-au prezentat la oficiu. Măsurările, nu au durat, la final unul din băieţi cu un aier înrezător îmi spune:
- Mâine, vă trimit prin e-mail schiţa meselor şi preţul.
- Bine, am zis eu mirat şi surprins de profesionalismul lor.
Ei bine au trecut patru zile şi nu am mai primit nici un mesaj de la ei.......................................
Altă dată îmi trebuia să confecţionez nişte ecusoane. Găsesc o companie, le arăt modelul care doresc să fie replicat şi o întreb pe domnişoară de preţ. Ea îmi spune:
- Iată buissness cardul nostru trimiteţi o poză a emblemei, facem calculele şi mâne vă dăm răspunsul.
- Ok, am zis eu, luându-mi rămas bun.
Ajung la oficiu, încarc poza şi trimit mesajul. A doua zi aştept răspunsul, toată ziua - nimic. Seara o sun şi rămân stupefiat:
- Păi trimiteţi mesajul cu poza!
- Am trimis-o de aseara! Nu v-am sunat pe parcursul zilei în ideia ca să nu par insistent, le spun eu!
- A! bine, căci încă nu am verificat poşta electronică, haideţi că ma uit acum şi va dau răspuns.
Nu am mai avut răbdare şi i-am zis:
- Bine domnişoară, dar buissnessul nu se face aşa! Vorbiţi una faceţi alta! De ce mi-aţi mai dat buissnes cardul cu contactele dacă măcar nu verificaţi e-mailul?
Credeţi că mi-a mai dat un răspuns? Pe naiba, m-a sunat peste trei zile cu anunţul că a făcut calculele, dar i-am tăiat din elan prin răspunsul că comanda deja o facem la altă firmă.
Şi-au învăţat ei lecţia”? Puţin probabil, presupun că nu au o strategie de atragere a clienţilor, lucrează în voia soartei, „dacă nu ăsta las că o să vină altul”.
Aceasta este realitatea cu care ne confruntăm zilnic, ba mai mult aflându-ne în postura de vânzător procedăm la fel.
“Tratează-i pe oameni aşa cum ai vrea ca ei să te trateze”
No comments:
Post a Comment